20 romantiska sånger till ert bröllop

''Detta är vår sång'', har ni säkert sagt till varandra många gånger och ni vet vilken rytm ni ska dansa er första sång till. Utan tvekan har ni många romantiska favoritlåtar som ni vill dansa till, och nu har det blivit dags att hitta den perfekta musiken till ert bröllop.

Vi på 123Festmusik älskar musik - vi älskar att lyssna på musik, uppleva levande musik och njuta av magin i musiken. Vi älskar också fester, men vi är särskilt förtjusta i bröllop! Vi älskar att fira kärleken och att få vara närvarande då två älskande svär varandra evig trohet.

Kärleksångens och bröllopets skyddsgudinna Erato, en av antikens muser, var gudinnan som gav musiken till människorna, och därav ordet musik. Romantisk musik går hand i hand med bröllop, både under ceremonin, middagen och själva bröllopsfesten. Oavsett om ni vill ha någon som sjunger en cappella i kyrkan eller ett festband som ska ge järnet på festen, är det en nödvändighet att veta vilka romantiska sånger som ska spelas på ert bröllop.

Med huvudet i det blå och fulla av inspiration vill vi dela med oss 20 romantiska sånger som passar perfekt till bröllop i Sverige. På vår lista finns både nytt och gammalt, svenskt och internationellt, klassiskt och lite mindre klassiskt. Något romantiskt för alla smaker.

20 Romantiska sånger

18. "Du är allt" av Sonja Alden och Shirley Clamp
  19. "The book of love" av Peter Gabriel
  20. "L.O.V.E." av Frank Sinatra
Så här hittar du den perfekta musiken till ditt bröllop

Nätet är fullt av band som vill spela på just ditt bröllop, och det kan snabbt bli förvirrande och överväldigande när du söker i denna djungel av sidor. På denna sidan ger vi dig en utomordentlig överblick av av liveband inom alla genrer som kan ge järnet på din bröllopsfest. Ett band som ger dig och dina gäster den där speciella atmosfären till ditt bröllop är det ultimata uppslaget. Därför har vi utvecklat denna tjänst, där du snabbt och enkelt kan hitta rätt musik till ditt bröllop utan att spendera för mycket dyrbar tid.

Vi har vänt lite upp och ner på saken så att du ska slippa den där djungeln av sidor och enkelt och bekvämt hitta fantastisk musik till ditt bröllop. Du ger oss information om dina önskemål och budget, och den informationen skickas sen ut med mejl till alla våra artister som matchar dina önskemål.

Inom kort kommer du att kontaktas direkt av de band och musiker som är tillgängliga och matchar dina önskemål.

Goda råd om bokning av musik till bröllop

Det är en del saker du ska tänka på innan du bokar musik till ditt bröllop eller till någon annan fest, och detta ska du naturligtvis diskutera med bandet då de kontaktar dig. Var ska bandet, musikern eller DJn stå? Hur är det med ljudnivån? Har bandet sin egen ljud- och ljusutrustning? Finns strömmen de behöver?

När du har hittat det rätta bandet, DJn eller solomusikern som ska komma och spela på ditt bröllop ska du be om ett skriftligt avtal. Avtalet bör också beröra vad som händer om bandet av någon outförsedd anledning måste måste avbryta samarbetet.

Gör en gratis förfrågan och hitta det perfekta bröllopsbandet!