Sveriges Djs, band och solomusiker är redo för öppnandet

Beskedet från regeringen om att alla restriktioner för kulturevenemang lyfts i slutet av månaden fick många att jubla. Ett högt och långt ’’JAAAAAAAAAAAAAAAA ’’ hördes från våra svenska artister, och från någonstans därute hördes ett rungande: ‘’Kan ni fatta att det blir ring polisen i oktober’’?

Våra grannar i söder blev som pånyttfödda när Danmark nyligen lämnade alla inskränkande bestämmelser bakom sig och öppnade upp. Tusentals saliga danskar firade de hävda restriktionerna och flera stora konserter hölls i Köpenhamn.

Nu är det då äntligen dags för Sverige. Maxtak på privata fester tas bort och restauranger, barer och nattklubbar kommer att kunna verka fullt ut. DANSGOLVEN ÖPPNAR IGEN.

Det som vi har längtat efter och hoppats på så länge. Nu kan vi äntligen öppna upp både de konserter och spelningar som redan är tänkta, och framför allt kan vi börja planera på riktigt för framtiden.

FEST. KALAS. PARTY. Med musik naturligtvis. Med levande musik. I kyrkor och på restauranger. I barer och på nattklubbar. På hotell, stadium och arenor. I hyrda lokaler. I hem.

I alldeles för lång tid har våra band, DJs och solomusiker stått och stampat, otåliga och ivriga att få komma igång och göra det de är bäst på – att spela musik på evenemang runt om i vårt avlånga land. De ligger i startgroparna för att komma och uppträda på bröllop, födelsedagar, firmafester och dop. Fulla av energi och taggade att dela med sig av all musik de har inom sig, nya låtar de har övat på, och inövade framträdanden, är våra artister redo att förgylla era fester och göra dem till fantastiska, oförglömliga event som ni och era gäster kommer ihåg en lång tid framöver.

För att inte tala om nyårsfest. Det är ett par månader kvar men så som det ser ut så kommer alla artister snart att vara uppbokade. Kanske kommer årets nyårsfirande att bli lika stort som vid milleniumskiftet. Vem vet.

Hitta musik till festen