Musik till firmafest

Precis som med allt annat i arbetslivet och på företaget är det viktigt att vara professionell när man ska boka musik till en firmafest.

Musiken går som en kontinuerlig röd tråd genom våra liv och är sammanflätad med allt vi gör. En teknologi som oavbrutet utvecklas i snabb takt tillåter oss att välja precis vad vill vill, när vi vill och hur vi vill ha det. Urval och tillgänglighet av musik har aldrig varit större och därför kan det vara svårt att veta var man ska vända sig när man behöver musik till en firmafest.

Din väg till bokning av ett framgångsrikt evenemang

Hur kan du garantera din firma och dina kolleger att ljudet på firmafesten får ett professionellt uttryck?

Bra planering och kontroll över musiken är det viktigaste du ska tänka på när du är ansvarig för organiseringen av firmafesten, och det är precis vad du får när du låter någon av våra professionella musiker ta hand om musiken åt er.

Du kan inte lämna musiken åt slumpen eller vara beroende av vilken låt som råkar komma upp på listan som du har valt. En låtlista kan inte känna in atmosfären och energin i lokalen, och är således den sämsta lösningen till en firmafest. Du måste vara säker på att musiken passar stämningen och att låtarna som spelas är i total harmoni med kollegornas sinnesstämning.

I detta inlägg delar vi med oss ett antal viktiga punkter som du bör tänka på när du planerar en firmafest. Vi råder dig att överväga vad som är viktigast vid planeringen av en firmafest, och prioritera det väsentligaste för att firmafesten ska bli en succé som kollegorna kommer att minnas en lång tid framöver.

Typ av tillställning och hur formellt det ska vara

Man associerar till musikgenrer på olika sätt. Klassisk pianomusik t.ex. har en formell klang och passar bäst till en konventionell VIP middag. Tänk därför på att välja en musikgenre som är lämplig för tillställningen. Var uppmärksam på om musiken ska vara diskret som bakgrund till en middagsbjudning, om det ska vara ett band som ska roa dig och dina gäster, eller om det är en DJ som som ska fylla dansgolvet.

Demografi och deltagarnas musiksmak

När du är mitt uppe i planläggningen av firmafest musik, är det viktigt att du har gästernas musiksmak i åtanke. Reflektera över kulturella och geografiska bakgrunder, ev. skillnader, och fundera på vilka åldersgrupper som är representerade. Gör det där lilla extra för att få kollegorna att känna sig bekväma och hemmastadda. Ha en nära och kontinuerlig kommunikation med musikern/bandet om festens utformning, och tveka inte att ställa frågor. Be dem om råd och låt dem rekommendera vad de tycker är bäst och varför. Låt dem hjälpa dig så mycket som möjligt med planeringen, de kan det här. En öppen och kontinuerlig dialog med musiker som ska framträda på firmafesten gör att du har kontroll över vad som sker.

Levande musik versus förinspelad musik

Levande musik har en helt annan inverkan på människor är förinspelad musik, men levande musik medför också en del utmaningar. Ljudet ska vara kristallklart, det finns inget värre än usla högtalare, eller en lokal som avger ett eko så att det låter som om du befinner dig i en underjordisk tunnel.

Här på 123festmusik har vi ett stort urval av artister och du kan välja mellan många spännande musiker, DJs och band. Fördelarna med att använda dig av 123festmusik är:

• Du kan snabbt och enkelt välja filter för musiker som passar för firmafest, genom att upprätta ditt event via vårt smidiga system.
  • Avpassa din budget och önskad typ av musiker så visar vi de som matchar dina krav.
  • Få snabbt reda på vilka musiker som finns i ditt område så att du kan hålla transportkostnader nere så mycket som möjligt.
Hitta musik till firmafest här