Laiim Trio

Hemstad: Örebro Pris: Not Available SEK
Svarar: 100% Svarar inom: 1-2 timmar

Jazz, Pop och Mingelmusik för alla tillfällen

Gruppen Laiim är en trio bestående av tre unga musikstudenter med rötterna i Örebro. Alla tre är vid sidan av musikstudierna aktiva frilansmusiker och fasta medlemmar i olika grupper och projekt. Laiim startades våren 2011 med ambitionen att spela lättlyssnad jazz i alla möjliga olika sammanhang där människor utan vidare kan få njuta av en trevlig musikupplevelse. Vår teori är att musik kan tillföra glädje och spontanitet till vilket sammanhang som helst. Att på ett café eller en restaurang bli överraskad av en timmes livemusik kan lysa upp en människas tillvaro och förhoppningsvis ge vidgade vyer på vad livet har att erbjuda. Laiims förhoppning är att även människor utan större musikaliskt intresse ska kunna få upp ögonen för vad musik och kultur kan tillföra.

Sommaren 2011 spelade Laiim runt om i Sverige i kyrkor, på restauranger och caféer. Bl.a. spelade gruppen varje onsdag på Restaurang Sjösidan i Kumla vilket kom att bli mycket uppskattat av både gäster och personal.

Musiken som framförs lämpar sig för såväl akustiska konserter som mingelmusik för fester eller på restauranger. Repertoaren består av både traditionell jazzmusik och nya kompositioner av medlemmarna i gruppen.

Gruppen består av Arvid Ingberg, trombon/sång. Erik Fhager, gitarr. Antoni Yammin, kontrabas.

På www.soundcloud.com/laiim-trio kan man höra lite av den musik som gruppen spelar.

Kontaktinformation:

laiimtrio@gmail.com

Recensioner av Laiim Trio

Kontakta Laiim Trio

“Artisten har inte laddat upp någon video än.Lyssna till låt-repertoaren istället.”