Partybandet Rufus
4.9 / 5 baserat på  6 kundrecensioner (Recensioner)

Partybandet Rufus

Hemstad: Skärplinge Pris: 12.000-15.000 SEK
Svarar: 100% Svarar inom: 1-2 timmar Bokningar: 10

Energi och Glädje med stor musikalitet

Partybandet Rufus levererar stor spelglädje från scenen och en stor musikalisk proffsighet med en gedigen repertoar som ska passa alla slags tillställningar! Bandet har stor rutin sen tidigare gig och vet vad som krävs för att få en lyckad kväll. Vi har jobbat ihop med artister som Jessica Andersson,Lili&Susie,Lasse Berghagen,Oscar Zia och David Lindgren. Rufus kommer med ett proffsigt komplett ljud,ljus och gör allt för att underlätta för kunden. Sättningen i bandet är 2 gitarrister,1 basist och 1 trummis och där vi är 3 som sjunger lead i bandet. Repertoaren blir extremt bred just pga av att vi har 3 sångare i bandet. Rufus lirar allt från svenska klassiker med Gyllene tider,Magnus Uggla,ABBA,Petra Marklund till dom absolut största Partydängorna från Bryan Adams,ACDC,Avicii,Daftpunk, U2. Tveka inte att höra av dig till oss och vi kan tillsammans bestämma det bästa för just din fest. Vi kan även lira Mingelmusik i halv akustisk form när gäster anländer och vi är gärna med och håller i Allsånger och Snapsvisor. Tidigare kunder vi lirat åt är Sjökrogen Östhammar,Jumkils If 80-års firande,Tierps Torgfest,Båtveckan Öregrund,Långbers Tällberg. Vattholma trekantens midsommar firande.
Företag som Getinge Stockolm, Akademiska Sjukhuset Uppsala.

Recensioner av Partybandet Rufus

Bröllop  -
Vi bokade Rufus till vårt bröllop i Tännäskröket för två set och afterski/party-känsla från start. Otroligt lyckat! Bra mix av låtar av nytt och gammalt, och flera sångare för olika typer av låtar. I övrigt uppskattades bra kommunikation med bandet genom Martin. Snabba svar och tillmötesgående attityd. Partygaranti 😀🙌
Bröllop  -
Väldigt bra band som fick igång alla, unga som gamla på vårat bröllop. Väldigt tillmötesgående. Stort tack!
40-årsfest  -
Vilket grymt band att jobba med: flexibla, trevliga, snabba på att svara och levererar musik med hjärta. Bravisimo!
Bröllop  -
Fem av fem! Världsklass! Rufus spelade på vårt bröllop i juni och gjorde stor succé. Många, om inte alla, gäster har lovordat bandet efteråt. Planeringen gick väldigt smidigt tack vare vår kontaktperson Martin - en mycket trevlig prick som var lätt nåbar, återkopplade snabbt och kom med många bra tips från coachen. Bandet hade med sig komplett utrustning med kanonljud och en maffig ljusshow. Rufus är proffs rakt igenom och hade inga problem alls att få igång ett rejält drag på dansgolvet. Vi gjorde sena ändringar i upplägget mitt under spelningen men det var inga konstigheter alls, bara glada miner från hela ensemblen. Stort tack till hela gänget för en kanonkväll!
50-årsfest  -
Rufus var med och gjorde min 50-års-fest till ett minne för livet! Vi höll till hemma hos oss så det blev en 'vardagsrumsspelning' med inte alltför mycket plats, men ljudet var perfekt anpassat och låtarna gav bra drag till festen med kul blandning från 70-tal, Abba, hårdrock och Avicii. Superkul och mycket trevliga och proffsiga killar! /Ulrika F i Stockholm
40-årsfest  -
Vi anlitade Rufus till min egen 40-årsfest. Festen var hemma i huset i vårat vardagsrum. Vi sökte ett band som kunde spela en variation av olika låtar, mestadels -80, -90, -00-tal och önskan var att vi skulle få en riktigt rolig och skön underhållning som på afterski. Innan festen hade vi kontakt vid några tillfällen för att stämma av kring rummet de skulle spela i, vilken typ av låtar de skulle spela samt hur upplägget skulle vara under kvällen med ankomst, roddning, speltider, etc. Vi ville också ha ett quiz innan själva spelandet satte igång. Vi tänkte att det kunde skapa en skön övergång mellan middag och sedan vidare till festen. Rufus levererade verkligen enligt våra höga förhoppningar. Det var fullt ös från första ton till sista och samtliga gäster har hört av sig efter festen och förklarat hur kul de hade och vilken stämningshöjare det var med ett live-band i allmänhet och med Rufus i synnerhet. Jag och samtliga gäster på festen kan varmt rekommendera Rufus till spelningar. Både i form av leverans enligt överenskommelse och även i form av att de kändes genuint glada över att hålla på med vad de gör. Mvh Jonas

Kontakta Partybandet Rufus

Ditt tfn nr
({{ selectedCountry }})