NINNAS ORKESTER

Hemstad: Anderslöv Pris: Not Available SEK

Söker ni ett bra och härligt dansband! Då är NINNAS ORKESTER ett band för er!<br/>Vi har gunget, vi

Ninnas Orkester är ett dansband som består av 5 duktiga medlemmar som älskar dansbands musik!

Vi har en bred repa där vi blandar nya och gamla goa låtar från till exempel Lasse Stefanz, Elisa`s, Grönwalls, ThorLeifs, Scotts,Vikingarna, Streaplers, Blenders, Drifters med eget material från kända låt skrivare!
Vi blandar och ger och detta tycker vi är mycket bra!
Genren är både mogen och modern dansbands musik.
Sedan har vi ju ca 2 h schlager, 60 tal och nyare modern musik också på repan för att kunna blanda och ge på olika föreningar som har yngre medlemmar med på årsträffar en rolig kväll!
Men vår huvud genre är och förblir dansband!

Vi har nu spelat tillsammans sedan 2004 år och har ca 30 spelningar om året och vi älskar det vi gör och framför allt är vi duktiga på det!

Visor och annat till maten är inga problem, vi har erfarenhet och kunskapen att förgylla festen!
Vi har i år 2014 släppt en ny MAXI cd singel Steg för steg.
Ur denna cd ligger nu 3 låtar på olika listor både i Sverige och Norge.

Under 2012 vi låg 16 veckor på Svenska Topplistan med vår egen skrivna låt Utanför din dörr och har även blivit fram röstade som årets uppstickare 2012!
Vi var nominerade till årets Dansband 2012 tillsammans med storheter som Lasse Stefanz, Drifters etc!!

Vill ni har referenser kan jag lämna detta också från olika parker, föreningar och privat personer som anlitat NINNAS ORKESTER.
Ninnas består av Pernilla Lindgren sångerska och spelar dragspel, Mats Lindgren Sångare och komp gitarr ,Kent Notefors på sång, kör och lead gitarr kör, dragspel,Fredrik Lindbäck på trummor och Bosse Magnusson Keyboard och sång.
NINNAS kan spela som duo, trio och full orkester om så önskas!

Välkomna önskar Ninna Lindgren med medlemmar i NINNAS ORKESTER

Recensioner av NINNAS ORKESTER

Kontakta NINNAS ORKESTER

Tusen vackra dagar (Ninnas Orkester)